Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Konstantynów

Logo - Urząd Gminy Konstantynów

Obsada

Imię i Nazwisko Informacje Kadencja Okres Kolejność
Tomasz Oksiuta Stanowisko:Inspektor ds. gospodarki odpadami komunalnymi
Telefon:833414192
Email:
Godziny przyjęć:

poniedziałek - piątek w godzinach 7:30 - 15:30

pokój nr 7


Obowiązki:

Prowadzenie całokształtu spraw  z zakresu  funkcjonowania systemu gospodarki odpadami komunalnymi, w tym:

  • przyjmowanie i analiza deklaracji złożonych przez właścicieli nieruchomości;
  • bieżąca aktualizacja bazy danych właścicieli nieruchomości objętych systemem gospodarki odpadami i wielkości należnych opłat;
  • kontrola rzetelności złożonych deklaracji;
  • prowadzenie postępowań w sprawie wydania decyzji administracyjnych określających wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami oraz innych postanowień i decyzji z zakresu prowadzonych spraw;
  • wymiar i windykacja opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
  • współudział w przygotowywaniu przetargów na odbiór i zagospodarowanie odpadów;
  • współpraca z przedsiębiorcą zajmującym się odbiorem i zagospodarowaniem odpadów na terenie gminy, monitoring prawidłowości realizacji zawartej z umowy;
  • nadzór nad tworzeniem warunków do selektywnej zbiórki, segregacji i składowania odpadów przydatnych do ponownego wykorzystania;
  • rozliczanie inkasentów oraz naliczanie prowizji z tego tytułu;
  • prowadzenie kampanii edukacyjno- informacyjnej wśród mieszkańców;
  • planowanie i inicjowanie działań służących ochronie środowiska z zakresu gospodarki odpadami;
  • opracowywanie i aktualizacja gminnego programu gospodarki odpadami;
  • realizacja zadań związanych z racjonalnym gospodarowaniem odpadami w oparciu o uchwalony program;
  • przygotowywanie opinii i uzgodnień w sprawach z zakresu ustawy o gospodarce odpadami,
  • wydawanie opinii w sprawach prowadzenia działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów oraz gromadzenie kopii zezwoleń;
  • nadzór nad organizacją odbioru i wywozu odpadów ciekłych na terenie Gminy;
  • sporządzanie sprawozdań, informacji i analiz z zakresu prowadzonych spraw;
  • realizacja zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku na terenie gminy, w tym: opracowywanie i bieżąca aktualizacja regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy;

z zakresu drogownictwa:

  • wykonywanie zadań wynikających z ustawy o drogach publicznych;
  • przygotowywanie zadań inwestycyjnych w zakresie drogownictwa;
  • nadzorowanie i kontrolowanie stanu technicznego dróg gminnych;
  • przygotowywanie wniosków dotyczących pozyskiwania środków pozabudżetowych na realizację inwestycji, ich realizacja, rozliczanie rzeczowe, sprawozdawczość;
  • nadzorowanie budowy i konserwacji dróg gminnych, ulic, mostów placów oraz nadzór nad ich eksploatacja;
  • współpraca z zarządem dróg powiatowych i zarządem dróg wojewódzkich;
  • wnioskowanie w sprawie zaliczenia dróg do właściwych kategorii oraz zmiany ich klasyfikacji;
  • opiniowanie projektów czasowej i stałej organizacji ruchu;
  • nadzór nad zimowym utrzymaniem dróg gminnych;
  • realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym

Współpraca z organami administracji publicznej, organami ochrony środowiska oraz innymi podmiotami w zakresie prowadzonych spraw

Przygotowywanie projektów aktów prawnych

Sporządzanie wymaganej prawem sprawozdawczości, analiz, raportów oraz opracowywanie stosownych opinii i uzgodnień

Wykonywanie prac związanych z opracowaniem i aktualizacją Gminnego Programu Rewitalizacji

Wykonywanie prac związanych z opracowaniem i aktualizacją Zintegrowanej Strategii Rozwoju Przygranicznego Obszaru Funkcjonalnego „Aktywne Pogranicze”

Przyjmowanie i załatwianie skarg, wniosków i petycji dotyczących wykonywanych zadań

Przygotowywanie wniosków i współdziałanie w tym zakresie z innymi komórkami w urzędzie celem pozyskania środków finansowych z funduszy Unii Europejskiej i innych źródeł zewnętrznych na realizowane zadania

Wykonywanie obowiązków koordynatora ds. usuwania azbestu na terenie gminy

Przygotowanie materiałów do zamieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej i odpowiedzialność za ich zamieszczenie

Udzielanie pomocy w prowadzeniu działań na rzecz zaspokajania potrzeb mieszkańców wsi  KOMARNO-KOLONIA

Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa lub doraźnej potrzeby oraz zleconych przez wójta i kierownika referatu w zakresie stanowiska

0 2