Katarzyna Melaniuk
|
Stanowisko:Inspektor ds. społecznych i działalności gospodarczej Telefon:833414192 Email:
Godziny przyjęć:poniedziałek - piątek w godzinach 7:30 - 15:30
pokój nr 5 Obowiązki:Do zadań realizowanych na stanowisku pracy ds. społecznych i działalności gospodarczej należą w szczególności zadania:
w zakresie działalności gospodarczej:
- prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej oraz wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy Prawo przedsiębiorców i przepisów szczególnych;
- promowanie przedsiębiorczości na terenie gminy, powiatu, województwa;
- prowadzenie działalności informacyjnej dla osób zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą i osób prowadzących działalność gospodarczą, w tym organizowanie szkoleń w zakresie rozwoju przedsiębiorczości;
- współdziałanie z samorządami gospodarczymi, organizacjami pracodawców oraz innymi organizacjami przedsiębiorców;
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
- pełnienie funkcji pełnomocnika wójta ds. rozwiązywania problemów alkoholowych;
- ewidencja obiektów hotelarskich;
- ustalanie czasu pracy placówek handlowych, gastronomicznych i usługowych;
- organizacja i nadzór nad funkcjonowaniem targowisk,
w zakresie spraw społecznych (oświata, zdrowie, kultura, sport, turystyka, pożytek publiczny):
- ustalanie propozycji sieci szkół i przedszkoli;
- realizacja zadań w zakresie łączenia, likwidacji i przekształcania placówek oświatowych;
- prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem konkursów na stanowiska dyrektorów placówek oświatowych,
- koordynowanie i organizowanie dowozu uczniów do placówek oświatowych,
- nadzór nad wypełnianiem obowiązku szkolnego i nauki,
- nadzór nad organizacją sprawdzianów w szkołach podstawowych;
- prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem zakupu podręczników szkolnych,
- sprawozdawczość oświatowa i informacje z zakresu funkcjonowania oświaty,
- współpraca przy opiniowanie projektów organizacji roku szkolnego placówek oświatowych;
- udział i organizacja procedur przy ocenie pracy dyrektorów placówek oświatowych;
- awans zawodowy nauczycieli- organizowanie postępowań egzaminacyjnych;
- sporządzanie wniosków o przyznanie środków finansowych na zadania oświatowe, rozliczanie dotacji;
- rozliczanie zużycia nośników energii: gazu i podgrzewania ciepłej wody;
- prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych;
- prowadzenie dokumentacji osobowej dyrektorów placówek oświatowych,
- prowadzenie spraw związanych z ochroną zdrowia ludności;
- organizowanie imprez promujących gminę(targi, festyny, wystawy, konferencje i seminaria;
- współpraca z instytucjami i podmiotami przy organizacji imprez kulturalnych i sportowych;
- prowadzenie spraw z zakresu turystyki, rekreacji i wypoczynku;
- nadzór nad funkcjonowaniem schroniska „Przystań” w Gnojnie;
- prowadzenie spraw związanych z organizowaniem i tworzeniem samorządowych instytucji kultury, ich przekształcaniem, likwidacją oraz prowadzenie rejestru Instytucji Kultury;
- nadzór nad działalnością programową samorządowych instytucji kultury
- współdziałanie w zakresie upowszechniania kultury, sportu i turystyki z instytucjami kultury, placówkami oświatowymi oraz organizacjami społecznymi;
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.”
|
802 |
|
2 |