-
Sporządzanie i rejestracja aktów stanu cywilnego oraz prowadzenie i przechowywanie ksiąg stanu cywilnego,
-
prowadzenie i uwierzytelnianie odpisów aktów stanu cywilnego,
-
wydawanie odpisów i zaświadczeń w oparciu o księgi,
-
prowadzenie archiwum zakładowego USC,
-
przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń, zgodnie z przepisami Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego, wydawanie decyzji oraz zaświadczeń z tym związanych,
-
prowadzenie korespondencji konsularnej i krajowej w zakresie objętym przepisami prawa o aktach stanu cywilnego i prawa rodzinnego i opiekuńczego,
-
wydawanie decyzji o sprostowaniu, ustaleniu treści, odtworzeniu i uzupełnieniu aktu stanu cywilnego,
-
realizacja obowiązku statystycznego w przedmiocie powierzonych zadań,
-
wydawanie decyzji z zakresu ustawy o zmianie imion i nazwisk ,
-
przyjmowanie oświadczeń o powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
-
przyjmowanie ustnych oświadczeń ostatniej woli spadkodawcy (testament)
-
realizacja zadań wynikających z Konkordatu,
-
organizowanie jubileuszy długoletniego pożycia małżeńskiego,
-
udzielanie ślubów,
-
prowadzenie spraw ogólno-administracyjnych Urzędu;
-
prowadzenie ewidencji wyjazdów służbowych, list obecności, książki wyjść oraz spraw związanych z urlopami wypoczynkowymi (w tym również urlopów dyrektorów jednostek organizacyjnych),
-
prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników,
-
Obsługa techniczno -biurowa narad i spotkań organizowanych przez Wójta w tym narad i szkoleń pracowników oraz sesji sołtysów,
-
Sporządzanie okresowych sprawozdań i informacji z działalności Wójta
-
prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
-
gromadzenie informacji o gminie i przygotowywanie materiałów promujących gminę ( ulotki, foldery, wizytówki),
-
prowadzenie kroniki gminy.