pok. nr 19
-
przygotowywanie projektów uchwał określających wysokość stawek podatków i opłat lokalnych,
-
sporządzanie informacji o skutkach udzielonych ulg i zwolnień,
-
dokonywanie wymiaru podatków i opłat ( kompletowanie dokumentacji , przygotowanie decyzji podatkowych),
-
prowadzenie ewidencji oraz bieżąca aktualizacja kart gospodarstw,
-
wprowadzanie zmian w ewidencji gruntów dla celów podatkowych,
-
prowadzenie dokumentacji oraz przygotowywanie informacji podatkowych,
-
egzekwowanie terminowego składania deklaracji podatkowych oraz badanie pod względem zgodności ze stanem faktycznym i prawnym,
-
gromadzenie, przechowywanie oraz bieżąca kontrola rzetelności złożonych wykazów informacji dotyczących podatku rolnego i od nieruchomości,
-
prowadzenie postępowań prowadzących do ustalenia stanu faktycznego i ustalenie prawidłowej wysokości zobowiązań podatkowych,
-
przygotowywanie, postanowień, decyzji, pism oraz informacji z zakresu wykonywanych czynności,
-
prowadzenie spraw związanych z zastosowaniem ulg w podatku rolnym,
-
przygotowywanie informacji do Ministerstwa Finansów o wielkości zastosowanych ulg,
-
potwierdzanie stany majątkowego podatników,
-
wydawanie zaświadczeń o posiadaniu gospodarstwa rolnego, dochodach z gospodarstwa rolnego,
-
prowadzenie kontroli podstaw opodatkowania w zakresie podatków i opłat lokalnych
-
prowadzenie postępowań w sprawie zwrotu podatku akcyzowego, zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (przyjmowanie wniosków, wydawanie decyzji ustalającej zwrotu podatku),
-
sporządzanie wniosków o przekazanie dotacji celowej dla gminy na postępowanie w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego, wykorzystywanego do produkcji rolnej, rozliczanie dotacji i sprawozdawczość,
-
potwierdzanie oświadczeń faktu istnienia i ubezpieczenia gospodarstwa rolnego ds. emerytalno-rentowych,
-
wydawanie zaświadczeń potwierdzających okres ubezpieczeń społecznych rolników,
-
prowadzenie spraw z zakresu pomocy publicznej.